elinsstudentliv.blogg.se

Göteborg

Den senaste veckan

Kategori: Allmänt

Hej allesammans, har varit väldigt inaktiv här på bloggen den senate veckan och dte är för att när det funnits någon ledig tid har jag varit aldeles för trött för att skriva. Denna vecka satte alla lektioner igång på riktigt. Just nu läser vi två kurser paralletl(kanske 3). Vi läser kemi med biokemi, samt analys av linjär algebra och denna har även en sido kurs eller lektion som är analys av linjär algebra med matlab. På en vecka har jag faktiskt hunnit lära mig en massa och det har blivit en del plugg efter skolan också. Samtidigt har även nollningen fortsatt för att summer veckan kort har jag:
  1. Vart på Nollpoqarlen
  2. Gått på IKEA-sittning
  3. Pubrunda
  4. Åkt pulka
  5. Repat inför Nollrocken
Nollpoqarlen är en dletävling i den stora nollantävlingen mellan alla chalmers sektioner, denna tävling innebär att man ska häva öl på så kort tid osm möjligt(lättöl). Nollrocken är också en del i denna tävling och den inträffar senare idag. I denna gren deltar faktiskt jag, jag ska sjunga Hold the line - Toto ensam och American idiot- Green day med en annan tjej. Är supernervös, dessutom är jag förkyd så min röst är inte heller på topp men hoppas att dte kommer tat gå bra.
 
Sedan har jag även vart på IKEA-sittning. Vilket innebär att dte är en sittning med sektionerna Industriell ekonomi(I), Kemiteknik(K), Elektro(E) och Arkitektur(A). Klädkoden var även den IKEA, även om de flest hade vanliga kläder på sig och tänkte att ja då kan man vara kund. Dagen efter denna sittnig inträfade också temrinens första pubrunda, vilket innebär att alla pubar på campus är öppna samtidigt, alltså 16 stycken en för varje sektion. Jag han med att gå till 5 stycken sektioner, jag avslutade förstås kvällen på hemmapuben NOx. Kvällen var superkul och fikc även åka pulka i Olgas trappor där dem hade lagt ut snö. Det var superkul! 
 
Nu tänkte jag ta och kolla på en film för tat vila upp mig för kvällen och veckan. Hoppas ni har dte bra hemma i Stockholm. Kram,
Elin
 

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-09-07 | 20:49:56

    Håller tummarna för att rösten höll och att du hade kul! Krya på dig! Puss och kram ♥

  • Mormor Kerstin säger:
    2014-09-08 | 21:49:08

    Var rädd om Dig! Hoppas Du hinner sova någon timme då o då, så klarar Du förkylningen bättre. Kram, kram

  • Mormor Kerstin säger:
    2014-09-08 | 21:49:10

    Var rädd om Dig! Hoppas Du hinner sova någon timme då o då, så klarar Du förkylningen bättre. Kram, kram

  • farfar o farmor säger:
    2014-09-09 | 08:43:11

    vintern kom visst tidigt till G-borg ta på Dig en extra tröja KRAMAR från oss

Kommentera inlägget här: