elinsstudentliv.blogg.se

Göteborg

Resans Början

Kategori: Allmänt

Med blandade känslor sitter jag nu på tåget påväg till Göteborg. Samtidigt som det känns tråkigt att lämna alla mina nära och kära i Stokcholm, känner jag en stor förväntan inför morgondagn och är verkligen spännd och undrande om hur det kommer att bli. 
 
I vintras var jag rätt säker på vad jag ville göra efter jag tagit studenten. jag skulle bort fårn stockholm. De städer jag ville till var antingen Göteborg eller Linköping och jag ville läsa till civilingenjör. Det slutade med att mitt förstahansval blev kemiteknik på Chalmers Tekniksa högskola. Den 11 juli fick jag reda på att jag kommit in på mitt förtahansval. Sedan dess har jag sökt bostad, både på blocket och andra ställen. Dock är jag fortfarande hemlös. Som tur är fick jag hjälp av min vän William, så de första två veckorna ska jag bo hos hans moster. Sedan är framtiden obetsämd, men som tur är har jag många som hjälper mig i mitt bistatdsökande. Hoppas på att hitta något snart. 
 
Imorgon gäller det, då börjar jag plugga på Chalmers Teknsika högskola och om 5 år kommer jag förhoppnnigsvis vara en utexaminerad civilingenjör inom kemiteknik.De närmsta fyra veckorna kommer mina dagar vara fulla med aktiviteter fårn morogn till kväll Då nollnigsveckorna drar igång. På knollk.se kan ni läsa mitt schema och se vad jag har för mig varje dag om ni så vill, men kommer försöka uppdatera här så mycket jag kan med bilder och text så ni får veta hur jag har det.
 
/Elin 

KOMMENTARER:

  • farmor och farfar säger:
    2014-08-18 | 21:59:50

    Vi följer din resa med intresse och hoppas på fortsatt information

  • Moster Alle säger:
    2014-08-19 | 20:01:59

    Stort LYCKA TILL ELIN!!! Jag är omåttligt stolt över att vara din gudmor och moster 😊 och följer ditt nya liv med spänning! Stor kram 💕

  • Kerstin säger:
    2014-08-25 | 08:55:49

    Vilken tur Elin att Du låg i hårdträning i slutspurten av din studentexamen (nattlivet), så att Du är tränad inför detta hårda liv! Du är bäst! Det ska bli så roligt o spännande att följa Dig! Kram,kram

Kommentera inlägget här: