elinsstudentliv.blogg.se

Göteborg

En lång, men bra dag

Kategori: Allmänt

Jag har ju redan berättar om vad jag har haft för mig under dagen. Men för art berätta lite mer hur det var så var stadstävlingen väldigt kul, om inte det roligaste på hela veckan.

Under tävlingen skulle vi ta oss runt i Göteborg till olika ställen. Vår första station var hos KP-kempressen ungefär vid Scandinavium. Där skulle vi överföra en apelsin mellan varandra, det var inte tillåtet att använda händer utan man skulle hålle i den under hakan, såg väldigt roligt ut många gånger. Sedan var det dags för oss att gå till styrelsen som hade sin station vid korsvägen, här var det twister på schemat. Min grupp var så duktig så de fick avsluta innan vi gav upp för att det inte fanns tid kvar. Sedan begav vi oss mot KUU- kemis utbildnings utskott vid götaplatsen. Där vi fick göra lite frågesport och så fick vi fika, mums :) Sedan skulle vi ändå bort till Linnéplatsen där ifK höll hus, här skulle vi kasta ett ägg mellan oss, usch och fy!! Sedan begav vi oss mot HÄKS - kemis PR förening. Där skulle vi först välja 4 redskap utifrån de dem hade lagt fram utan att veta vad vi skulle göra. De vi valde var en visp, en ramlösa flaska, en svamp och en pastaslev. Sedan fick vi veta att de vi skulle göra var att förflytta vatten från en punkt till en annan. Pastasleven och vispen var inte till så stor hjälp, men svampen och flaskan var väldigt bra och ha. Sedan begav vi oss vidare mot KARG och jag vet inte riktigt vad den gör eller står för än faktiskt, men de vi fick göra var charader vilket alltid är skoj. De var lite Kemitema på dessa och vi var tre eller fyra som skulle göra det tillsammans, det vi fick göra var bland annat muteratvirus(svårt att lista ut) vi fick även enklare som atom, atombomb och syra/bas. Sedan var det dags att bege sig vidare till centralstationen där K6 höll hus, min pHaddersförening, de annordnar fester i gasquen. På torsdag är det midsommarfest i gasquen, vilket ska bli skoj. Här fick vi i alla fall utföra en massa mini uppdrag som skulle vara klart på tiden 4 min. Bland annat skulle vi gå fram till en främling och viska "kjelle ser dig". Det var så kul!

Efteråt var det fika och övnibghäfv på NOx. Jag testade inte, men andra var sjukt duktiga. Jag fick också min nollbricka godkänd idag, så är jätteglad för det. Kan förklar mer vad den innebär sedan för har själv inte riktigt förstått det än, men så här ser den i alla fall ut. den till vänster är min första nollbricka som blev riven, då blir man tvungen att göra nästa dubbelt så stor, där av storleks skillnaden.


På kvällen var det pHadderhäng, då vi körde en quiz och sällskapsspel. Lärde känna varandra bättre helt enkelt. Det blev en mysig kväll och sedan var jag hur trött son helst.

Försökte posta det här igår men funkade inte då. Nu ska jag på matterlektion.

Kram,
Elin

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-08-25 | 15:41:37

    Oj, vad mycket aktiviteter ni får pröva på! Låter kul! Puss och kram

  • Mormor Kerstin säger:
    2014-08-28 | 22:41:30

    Är det rätt uppfattat att Du har lärt känna Göteborg nu, så att Du kan guida Daniel o mig när vi kommer ner senare i höst? Eller är allt så snurrigt, som det låter? Mycket trevligt verkar det vara i alla fall! Kram

    Svar: Jadå, klart jag an guida er när ni kommer ner, har inte koll på allt men i alla fall de stora ställena. Kram
    Elin Alexandra

Kommentera inlägget här: