elinsstudentliv.blogg.se

Göteborg

Andra dagen

Kategori: Allmänt

Idag var första dagen på två repetitonsveckor av matte och kemi. Dagen började med en diagnos i matte för att se hur man låg till. Jag insåg att jag tappat en del under sommaren och hade nog varit bra att ta sig lite mera tid åt sommarmatten. Sedan hade vi kemirepetiton då vi satt och räknade på olika uppgifter. Jag satte mig bredvid en tjej som var jätteduktig och kunnde hjälpa mig en del, så har fått fräscha upp minnet idag vilken känns bra och kommer snart vara inne i matten och kemin igen.
Sedan var det dags för oss keminollor att bege oss till Vrångö, en liten ö i Göteborgs skärgård. Här har jag även två kurskompisar som bor och de söker inneboende, men går som snabbast på 1 h och 10 min in till stan och man måste åka båt. Hursom hade vi en väldigt trevlig dag på ön. När vi kom fram fick vi grillad korv och sedan var det dags för lekar, bland annat samuraj och bränboll.
Nu sitter vi på båten och är påväg tillbaks till stan. Där ska vi möta upp våra fadrar och ha lite faderhäng och även få middag. Är helt slut, men det har varit en bra dag, dock väldigt blåsig så har gått runt med hår i ansiktet hela dagen för att jag glömmde tofsen hemma. Det blåser väldigt mycket här nere.
Kram Elin

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-08-21 | 07:59:13

    Skönt att se att det inte regnade hela dagen! Puss och kram

  • Moster säger:
    2014-08-26 | 14:16:08

    Bo på en ö i Göteborgs skärgård låter ju härligt, men kanske inte när man är student... då måste du ju i alla fall leta rätt på natthärbärgen när du är ute och partajar, låter jobbigt :-)

Kommentera inlägget här: